To druga część cyklu - Jak zostać masażystą/stką pierwsza dostępna - tutaj Zanim przejdę do rzeczy, chcę Wam przekazać pewną myśl, która mną kierowała przy podejmowaniu tej decyzji. Jako, że masaż jest dla mnie pasją i pomysł samego masowania zrodził się właśnie z pasji, nigdy nie zadawałem sobie pytania – ile na ...

Zaloguj się Utwórz konto


Komentarze

Portret użytkownika Grzegorz

Do tego wstępu można tylko

Do tego wstępu można tylko dodać, że ktoś, kto kieruje się pasją, często dochodzi do mistrzostwa, albo wirtuozerii, a takie osoby nigdy głodne nie bedą ;)

  • w górę
    0%
  • down
    100%
Portret użytkownika Edyta Halicka

Dzięki za ten artykuł, bardzo

Dzięki za ten artykuł, bardzo pomocny dla nowicjuszy :)

Chciałabym zapytać jeszcze o dwie kwestie:

1. Czy jeśli chce się otworzyć gabinet masażu, trzeba o tym fakcie informować SANEPID? 

2. W Wymaganiach Sanitarnych dot, gabinetow masazu jest cos takiego:

Wejscie do zakładu stanowiącego wyodrębioną część budynku lub lokalu nie może prowadzić przez pomieszczenia, w których nie są świadczone usługi

- jak to rozumieć? Nie raz spotkałam się z czymś takim, że do gabinetu masażu nie wchodziło sie bezpośrednio, tylko np. przez recepcję, czy to jest faktycznie wbrew przepisom?

 

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Rafał Uryzaj

Hej, jeśli chodzi o sanepid

Hej,

jeśli chodzi o sanepid to tak powinnaś powiadomić jeszcze przed otwarciem gabinetu. Przedstawiasz im wwtedy projekt i oni akceptuja bądź nie i są jeszcze szanse na poprawki.

Jeśli chodzi o tę przestrzeń tzn. dokładnie tak jak jest napisane, że nie można przechodzić przez pomieszczenia gdzie świadczone są usługi. Powinien być korytarz na wejściu, recepcja, poczekalnia... jak zwał tak zwał.

Włąśnie chodzi o to aby bezpośrednio nie wchodziło się do gabinetu.

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Edyta Halicka

dzięki, co do drugiego

dzięki, co do drugiego pytania to tam jest napisane, że nie można przechodzić przez pomieszczenia, w których nie są świadczone usługi, czyli właśnie tak jakby do gabinetu trzeba było wchodzić bezpośrednio.. czy ja to źle rozumiem? 

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Rafał Uryzaj

Nie zauważylem tego NIE :)

Nie zauważylem tego NIE :) być może chodzi o to, że wszystkie pomieszczenia muszą należeć do Twojego działu usługowego. Ja to tak rozumiem, ale język ustawowo-prawny jest tak cudowny, że lepiej zwrócić się bezpośrednio do sanepidu o wyjaśnienie.

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika masajista

                     Witajcie

 

                   Witajcie !

                                            Mam prośbę do Was,jak wygląda procedura dla  gabinetu masażu ? Czy jest ktoś w stanie, mi powiedzieć jak przygotować tą procedurę dla sanepidu.

                                  

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Bodyworker

Z tego co wiem, podstawowych

Z tego co wiem, podstawowych wytycznych udziela właśnie Sanepid, przynajmniej do wczoram. cool Ale jak był u mnie inspektor pierwszy raz, oj lata temu, to pytał czy tu są przeprowadzane tylko masaże? Troche go dziwiły wszelkie jednorazówki, pełny węzeł sanitarny, wysoki standard, itd. No cóż jak coś organizowac to od początku wedługo określonych standardów. Lepiej zaskoczyć kameralnym gabinetem masażu, niż byle jakim spa. Paradoksalnie dziś, coraz więcej klientów zainteresowanych jest zabiegami w mobilnym systemie. Co oznacza, że i tutaj zachowujemy wysokie standardy. Warto.

Powodzenia w przedsięwzięciach, Piotr :)

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika azraell76

Witajcie, Przeczytałem

Witajcie,

Przeczytałem artykuł dotyczący rozpoczęcia działalności (świetny bardzo mi sie podobał), jak rownież artykuł dotyczący zwolnienia z podatku VAT ( http://www.serwis-masazysta.pl/publikacje/2354/zwolnienie-z-podatku-vat-dla-fizjoterapeuty ). Nasunęła mi sie wątpliwość poniewaz o ile p. Marcin w swoim artykule mówi iz technik masazysta może sie podeprzec  PKD 86.90.A, to jednak artykuł o zwolnieniu z podatku VAT mówi tylko i wyłącznie o fizjoterapeucie wykonującym m.in. masaz leczniczy. Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź czy faktycznie osoba z dyplomem technika moze się podeprzeć także w,wym PKD. 

Bardzo dziekuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie.

Sebastian

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Marcin Banasiński

... może się podeprzeć, bo

... może się podeprzeć, bo usługa masażu jest usługą fizjoterapeutyczną :-)

życzę sukcesów

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Vard1337

Dzień dobry, jestem

Dzień dobry,

jestem technikiem masażystą z 2 letnim stażem i właśnie staram się o dotację z urzędu pracy. 

Mój problem wygląda następująco : 
jako PKD główne wpisałem numer 86.90.A - działalność fizjoterapeutyczna, a pani z urzędu powiedziała że bez tytułu fizjoterapeuty nie mogę wpisać tego PKD, i tutaj jest pytanie czy ja jako technik masażysta, mogę mieć działalność pod to PKD czy w grę wchodzi jedynie 96.04.Z - Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej ? Dodam że masaże, które mam zamiar wykonywać w swoim gabinecie to masaże lecznicze. 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Vard1337

Zależy mi na posiadaniu

Zależy mi na posiadaniu głównego PKD 86.90.A, ponieważ jest ono zwolnione z podatku VAT, natomiast PKD 96.04.Z nie jest. W PKD 96.04.Z jest wyraźnie zaznaczone to, że nie dotyczy masaży leczniczych. 

 

Kilka linków potwierdzających to, że technik masażysta może wykonywać masaże lecznicze :

 

http://www.zawodyregulowane.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=570&Itemid=732

http://www2.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=...my=459&ma=6009

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130001522 

 

fragment powyższego aktu prawnego :

 (" zabieg fizjoterapeutyczny: 2. masaż 2.1. masaż suchy – częściowy – minimum 20 minut na jednego świadczeniobiorcę, w tym minimum 15 minut czynnego masażu, 2.2. masaż limfatyczny ręczny – leczniczy, 2.3. masaż limfatyczny mechaniczny – leczniczy, 2.4. masaż podwodny – hydropowietrzny (nie obejmuje urządzeń jaccuzi), 2.5. masaż podwodny miejscowy, 2.6. masaż podwodny całkowity, 2.7. masaż mechaniczny (nie obejmuje urzą- dzeń typu fotele masujące, maty masujące itp.)

2) personel realizujący zabiegi masażu: a) osoba prowadząca fizjoterapię, b) osoba, która uzyskała dyplom technika masażysty po ukończeniu technikum lub szkoły policealnej publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, – zwana dalej "masażystą"; )

 

A tutaj link o zwolnieniu z VAT, jako technik masażysta :

 

http://www.rozliczeniapodatkowe.pl/artykul,1808,4178,zwolnienie-z-vat-uslug-masazu-leczniczego.html

 

Na podstawie tych danych, które udało mi się znaleźć, wydaje mi się że mam rację, jeśli nie to proszę o uświadomienie mnie w czym tkwi problem :)

 

Pozdrawiam

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Marcin Banasiński

Nie ma żadnego problemu,

Nie ma żadnego problemu, możesz używać PKD 86.90.A jako głównego i już. Pod warunkiem, że masz dyplom Technika w ręku. Co prawda ja bym się nie sugerował akurat takim "pierszeństwem" PKD bo jest zwolnione z VAT. Już tłumaczę o co chodzi. Te zwolnienia są przedmiotowe, znaczy te PKD jako przedmiot naszej działalności ustawowo jest zwolnione z VAT, zrozumiałe.

Jest jeszcze opcja zwolnienia podmiotowego :-)

Znaczy się, że podmiot czyli osoba prowadząca działalność ma możliwość zwolnienia z VAT. W tym celu należy udać się do US i złożyć odpowiedni formularz zwolnienia z VAT bo w oświadczeniu tego formularza piszemy o tym, że firma nasza nie przekroczy, bodajże 150zł obrotu w ciągu roku, czy coś podobnego ... i jesteśmy bez VAT pomimo, że prowadzimy działlność VAT, czyli np: PKD 96.04.Z

Ciekawi mnie czemu taki właśnie wybór, że PKD 86.90.A ma być na pierwszym miejscu ... to nie ma znaczenia w sumie

pozdrawiam

Marcin

  • w górę
    100%
  • down
    0%
Portret użytkownika Vard1337

Serdecznie dziękuję za szybką

Serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź. 

 

Zależy mi na tym aby, PKD 86.90.A było jako główne, ponieważ masaże, które mam zamiar wykonywać będą typowo lecznicze, i tym też będę się reklamował. Oparty mam też cały cennik na tego typu zabiegach. Panie z urzędów gminy, miasta, skarbowym oraz GUS powiedziały, że jako główne PKD musi być to, które będzie przeważało w ofercie mojej działalności. A jeżeli pani z urzędu pracy, ma do tego jakieś zastrzeżenia, że nie mogę takiej działalności mieć (86.90.A) to niech mi poda stosowną podstawę prawną, z którą mógłbym się zapoznać.

 

Pozdrawiam

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Marcin Banasiński

... to dobry pomysł, żeby

... to dobry pomysł, żeby wydobyć od nich podstawę prawną dot. tej kwestii. Sam jestem ciekaw.

Dodam tylko, tak z doświadczenia, żeby dodawać jak najwięcej PKD zaraz przy założeniu. Np: sprzedaż artykułów, usługi transportowe, marketingowe itd. Nigdy nie wiadomo co będzie potrzebne :-)

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika strzelec

Ciekawy artykuł. Dodam od

Ciekawy artykuł. Dodam od siebie, że o ile cała branża jest dochodowa, zwłaszcza jeżeli wykonuje się usługi na odpowiednio wysokim poziomi, to dla młodych przedsiębiorców pewną barierą jest próg wejścia, który jest stosunkowo wysoki. Mam tutaj na myśli lokal + niezbędny sprzet i wyposażenie. To wszystko kosztuje, czesto nie mało. Finansowanie: sa różne źródła, leasingi, kredyty - np tutaj można więcej o tym poczytać: https://moneystore.pl/forum/

Mimo wszystko, prawdopodobieństwo suckesu jest moim zdaniem całkiem wysokie.

  • w górę
    50%
  • down
    50%
Portret użytkownika Agatonku

U mnie panowie z sanepidu jak

U mnie panowie z sanepidu jak przyszli, to rozejrzeli się bezładnie, jeden kiwał głową i powtarzał, że już tu był i odbierał (dzierżawię gabinet przygotowany pod masaż w budynku użyteczności publicznej tj. hali sportowej), i że wszystko się zgadza. Z tego co się zorientowałam parę minut później, panowie wyrwali się z roboty na dłuższą kawę. Byli bardzo restrykcyjni jeśli chodzi o to, że osobiście mam być obecna przy odbiorze, osobiście mam odebrać dokument od nich, itd. Pracowałam wtedy na etacie i nie było to dla mnie zbyt wygodne, ale udało się wysłać brata - pan zapomniał sobie w dokumentach parę rzeczy odnotować i musiał uzupełnić przez telefon, co złagodziło jego slużbiste zasady i nie musiałam znowu osobiście się doń udawać. Z tego co wiem - wszystko zależy od urzędnika. U mnie najważniejszy był wywiew-nawiew i czy okno nie jest we wnęce zewnętrznej, odnotowanie rozmiaru gabinetu, informacja o ogólnodostępnych toaletach na terenie obiektu. Nie interesowało panów na czym klienci będa leżeć, czy mam środki do dezynfekcji, jednorazówki, moje kwalifikacje, czy mam swoją szafkę, etc. Z kolei koleżanka otwierając salon kosmetyczny spowiadała się z gniazdek, ich wysokości, sanitariatów, wszystkiego.

  • w górę
    50%
  • down
    50%